Gurgler

Elkezdtem pótolni a tavaly szétesett/beszakadt gurglereket, íme az első adag:


Azok számára, akik esetleg nem ismernék ezt a lassan klasszikussá váló műlegyet, íme egy kis ismertető.

A légy GARTSIDE GURGLER néven került be a köztudatba és indult világhódító útjára. Ahol felszínen táplálkozó ragadozó halak élnek, ott a legyesek készletében szinte biztosan találkozunk valamelyik variánsával. Előszeretettel alkalmazzák a tengeren, de a pisztránghorgászok repertoárját is gyakran bővíti, nem beszélve a klasszikus tarpon horgászatáról, ahol az egyik legfogósabb légyként tartják számon. Hazánkban leggyakrabban balinra használják, lehet mondani, hogy No.1 a légy, legalábbis állóvizeken egész biztosan. A 2010-es évben minimum 95%-ban használtam balinozásra a gurglert, rajta kívül a Thunder Creek és a fehér diver bizonyult eredményesnek. Domolykóra és csukára is eredményesen alkalmazhatjuk.


A gurgler elsődleges színe a fehér, persze lehet próbálkozni más színű variációkkal is, hiszen a horgászatban semmi sem biztos. Mivel elsődlegesen balinlégyként használom, a fehér, esetleg chartreuse színeket részesítem előnyben, kisebb-nagyobb méretekben.
Eleinte gyakran estem abba a hibába, hogy pici (1-2 centis) gurglerekkel kergettem az őnöket. Azonban egy nyári balinozás rádöbbentett arra, hogy felesleges lemenni egy bizonyos méret alá. Augusztusi nap volt, Domyval a Pécsi-tó közepén ültünk a belly-ben. Rablás volt bőven, de hiába hajigáltunk, rávágásunk sem volt. Ez a sokadik alkalom volt, hogy nem bírtunk kapást kicsikarni a balinokból, de rövid konzultáció után úgy döntöttünk, megpróbáljuk nagyobb legyekkel is. Domy egy hatalmas fehér-chartreuse gurglert, én egy fehér őzszőr egeret kötöttem a zsinórra. Az első dobásra, szinte egyszerre bődületes rávágás: a változtatás meghozta az eredményét.


Kötni különféle anyagokból és ezerféle módon lehet, érdemes elszemezgetni az Interneten, lustábbaknak alant egy variáns, az alap gurgler egy kötési vázlata, sok sikert hozzá!

Megjegyzések

  1. Mekkora volt az a "hatalmas" gurgler, és szerinted mi a jó állóvízi méret?
    Nekem is van egy sor kicsi, de azokkal még sose fogtam, de nálam a "nagy" is csak kb 5 centis (2 test+3 farok)

    VálaszTörlés
  2. Szevasz Benyus!
    Relatív, hogy hatalmas, azokhoz képest biztos, amiket először használtunk, azok 2-3 centisek voltak. Az 5-7 cm szerintem az ideális, legalábbis állóvízen, de mivel mindig a táplálkozó halak igényeit és prédáját követve érdemes horgászni, így a legegyszerűbb azt mondani, hogy legyen akkora, mint egy megtermett küsz. Érdekes megfigyelni, hogy pl. tavasszal tilalom után jobban beváltak a kicsik, mivel ilyenkor a kisebb halakat, ivadékokat kergeti a balin.

    VálaszTörlés
  3. Ez tényleg egyszerűnek tűnik, a hozzávalók meg mind vannak, úgyhogy nekiállok és megkötöm :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése